Na orlích křídlech - recenze knihy pro děti - www.knihoko.cz

Na orlích křídlech je prvotinou Ilony Fišerové. Knížka spatřilo světlo světa díky výhře rukopisu knihy v literární soutěži vyhlášené nakladatelstvím Albatros. Tématem čtvrtého ročníku soutěže bylo Dobrodružství dětí v 21. století.

Po neustálému přísunu scifi příběhů a fantasy je knížka Ilony Fišerové příjemným a velmi zdařilým příspěvkem k příběhům obyčejných dětských hrdinů. Děti potřebují srovnání se svými vrstevníky, chtějí si přečíst co zažívají hrdinové, které mohou denodenně potkávat na ulici, se kterými se mohou ztotožnit. A právě takové postavy z masa a kostí, které mají úplně obyčejné životy nechala autorka ve své knize zažít úžasné dobrodružství.

Téměř detektivní příběh pro děti

Příběh zasazen do dnešní doby pojednává o partě kluků, kteří si založili tajnou partu a svůj volný čas tráví v přírodě. Kluci propadli kouzlu landkitingu. Neustále trénují a vymýšlejí nové postupy jak odlepit své tažné draky od země. Sehranou partu naruší příchod nového člena Marka, který se zdá být ostatním až příliš namachrovaný. V přátelství ostatních začínají první trhliny. Další hrdinkou knihy je spolužačka kluků, nadšená amatérská ornitoložka. Díky ní děti objeví hnízdo vzácných orlích mláďat, které se rozhodnout chránit a hlídat. Bohužel zanedlouho zjistí že nejsou samy, kdo se o malé opeřence zajímá. Začíná tak napínavá detektivní práce, která postupně vede až k odhalení závažného zločinu.

Příběh skvěle doplňují komiksové ilustrace

V knížce není nouze o napínavé okamžiky. Příběh je psán velmi svižně a čtivě, čte se jedním dechem. Kniha zaujme na první pohled i díky ilustracím Petra Morkese. Jeho komiksové obrázky úžasně dokreslují dobrodružnou atmosféru příběhu.

Takže jestli chcete děti na chvíli vytáhnout své děti od počítačů, je tahle knížka první volbou, díky které by se Vám to mohlo povést. Vždyť co je lepšího než se alespoň na chvilku ponořit do napínavého příběhu a nechat naplno pracovat svou fantazii.

© Jarmila Syptáková, www.knihOko.cz, 12.5.2014